Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Klein Sprokkelhorst - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Klein Sprokkelhorst - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

10 December 2014 | Australië, Melbourne

G'day!

Zit nu alweer 2 weken in Australie en dacht nu word het wel eens tijd om iets te schrijven! So grab a drink and take a sit! ;')
Here we go!

Op het vliegveld van Sydney aangekomen werd ik opgevangen door iemand van het hostel. Samen met een groep andere backpackers werden we met een busje naar een groot park gebracht met uitzicht op de Sydney Harbour Bridge en The Opera House! Mooi begin van mijn reis! =)
Even later in het plaatsje collaroy vlak bij Sydney kwamen we aan bij het hostel. Na een kleine rondleiding kreeg ik een informatie pakket met belangrijke informatie(bankzaken, zorgverzekering en een simkaart) dit eenmaal doorgelezen te hebben ben ik de volgende dag meteen aan de slag gegaan.

Met de bus vertrok ik naar Manly Beach (wat overigens een mooi plaatsje is met daarnaast een leuk strandje) daar overgestapt op de ferry richting Sydney. Onderweg passeerde we The Opera House en kreeg een mooi uitzicht op de grote brug! De honderen hoge gebouwen kwamen steeds dichterbij. Met voet aan wal ben ik door een doolhof van straten gelopen en kwam ik eindelijk aan bij de bank waar mijn bankpas klaar lag. Bij de deur werd ik aangesproken door een aardig vrouwtje en moest even plaatsnemen in de wachtruimte. In de tien minuten dat ik binnen was werd ik door meerdere mensen aangesproken of alles naar wens was en of ik nog wat drinken wou. Ik vond ze een beetje overaardig maar wel leuk om mee te maken.
Ook de aanvraag van mijn zorgpas was ook binnen no time gefixt.
Na uren rondslenteren in de grote drukke stad werd het tijd voor wat voedsel. Met uitzicht op het strand en een mooie zonsondergang heb ik genoten van een pilsje en een heerlijke fish 'n chips!
Terug in Collaroy bij de liquor store een 6pack bier gekocht (18dollar) en in het hostel aangeschoven bij een stel hollanders. De avond vermaakt met het spelletje "shithead" pretty awesome!!

De rest van de dagen heb ik me ook goed vermaakt. Om 6 uur 's morgens opgestaan en een duik in de zee genomen om wakker te worden. Another day i went jogging. Mooi uitzicht ook!
En gelopen op het bekende strand van bondi beach (achtergrond van fb)Beetje verbrand die dag maar ben al wat bruinr geworden ;)
Verder heb ik het zee aquarium van Sydney gezien. Veel haaien, roggen, kwallen, ezels, penguins, vissen.. nja je kent het wel, lekker interresant dus.

Na anderhalve week tussen de nederlanders in Sydney gezeten te hebben werd het tijd voor een nieuw avontuur. Ik had het leuke idee om afgelopen weekend met een surfkamp mee te gaan. De trip van Sydney naar Melbourne was inclusief een hoponhopoff bus ticket die langs de kust rijd. Super gaaf dus! Maar dat plan werd al gauw overspoeld met zware regenval en storm die dit weekend plaats vond. In plaats daarvan heb ik een ticket geboekt voor een nacht bus die rechtstreeks naar Melbourne reed.

Eenmaal op mijn bestemming aangekomen ben ik meteen een hostel gaan zoeken waar ik mijn zware backpack kwijt kon. Met nog 2 nederlanders uit het hostel die dezelfde bus hadden genomen hebben we een zwembad opgezocht, inclusief sauna! Lekker even ontspannen dus. Als lunch een goeie hamburger met friet gegeten en in de middag terug naar het hostel om een kleine planning te maken voor de dagen daarop.

En dat zag er zo uit:

Zondag.
Met een oud adres opzak ben ik met de trein een klein uur hier vandaan in een dorpje beland waar familie van mij zou wonen. Bij het huis aangekomen. 3 x aangebeld maar niemand deed open. Bummer. Na wat op facebook te hebben rondgeneusd toch contact gekomen!
Die avond nog door China Town gelopen en daar een avondmaal gegeten. De dag sloot ik af met een glas wijn aan de kade van Melbourne. =)

Maandag.
'S morgens een ontbijtje gepakt uit het hostel en met de gratis tram door de stad gereden. Uitgestapt bij de Old Treasury Building met daarin een museum. Na even rondgekeken te hebben stond ik zo buiten. Naast het museum een mooi park en daar in het gras genoten van een sushi pakket. 'S avonds nog een spelletje gespeelt met andere hostelgangers.

Dinsdag.
Het was een mooie zonnige dag dus ben ik de botanische tuin op gaan zoeken. Op de weg er naar toe kwam ik een soort tempel tegen. Eenmaal binnen bleek dit het monument te zijn van de slachtoffers van WW1. Met uitzicht op de skyline van Melbourne een foto laten maken. En mijn reis vervolgd naar de tuinen.
Vogeltjes al fluitende door de kronkelige paden van de mooie tuin belandde ik op een bankje voor het water. Genieten!
In de avond met 2 mensen uit het hostel een stand-up comedy show gezien en na een paar biertjes achter de kiezen weer lekker naar bed!

Met een gemiddeld van 20km die ik de afgelopen dagen heb besteed aan lopen en ongeveer ander halve dag met het schrijven van deze
blog is het nu wel ff klaar.
Ik hoop dat je genoten hebt dit boek te lezen, misschien dat ik er over een paar maanden weer een post!
Cheers! Leon.

  • 10 December 2014 - 14:42

    Coen En Annagem:

    Hallo lieve Leon, wat dapper jongen, zo ver van huis! Heel veel plezier en geniet met volle teugen!
    Tot de volgende keer, leuk om te lezen wat je zoal beleefd.

    Liefs,
    Coen en Annagem

  • 10 December 2014 - 17:17

    Mama :

    Hoi lieverd

    Super leuk om allemaal te lezen. Zo te lezen vermaak je je prima

  • 10 December 2014 - 18:00

    Theedoekje:

    Hee Leon!

    Door jouw verhaal krijg ik ook weer kriebels naar Australië! Leuk geschreven je verhaal. Dat zit wel goed met jou daar =)
    Geniet van je tijd.

    No worries man!

    xx

  • 10 December 2014 - 19:59

    0pa:

    Leuk verslag gelezen,oma moet dit ook nog inzien.Dat vroege opstaan heb je van opa,die heeft dit overgehouden van het werken in de bakkerij.Beleef veel avonturen en zie je volgende verslag te-
    gemoet.Groetjes Opa

  • 11 December 2014 - 13:05

    Marga:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Leon !! Heel relaxed dus allemaal. En je schrijft lekker uitgebreid, dat is altijd fijn voor de thuisblijvers. Hoop nog veel van je te lezen.Maar ga eerst maar weer wat avonturen beleven.
    x Marga

  • 11 December 2014 - 19:09

    Wannou Verplicht?:

    Boek? Volgensmij ben ik wat pagina's kwijt ;-)

    Kijk maar uit, want als je over n paar maanden weer wat post heeft je ma je vast al als vermist opgegeven ;-)

    Have fun, en denk eraan: kangoeroes zijn lekker op je bord maar trappen verrekes hard.

    Ian

  • 19 Maart 2015 - 10:54

    Michelle:

    leuk verhaal Leon, lees het nu pas haha .. Maar zie wel dat je het naar je zin hebt! Dit straal je ook echt uit op je foto's xx Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Leon

G'day mate!

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 3464

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis!

Landen bezocht: