Melbourne deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Klein Sprokkelhorst - WaarBenJij.nu Melbourne deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leon Klein Sprokkelhorst - WaarBenJij.nu

Melbourne deel 2

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

08 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Beste volgers van mijn blog
wat leuk dat je de tijd neemt om dit te lezen!
Als eerste wens ik jou natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Veel lees plezier.
Leon ;)

Na een paar telefoontjes, smsjes en facebook berichten kwam ik terecht op het centraal station van Melbourne. Hier had ik afgesproken met Rob Klein Sprokkelhorst. Samen zijn we met de trein naar een suburb gereden genaamd Tynong. Hier heb ik de rest van zijn gezin ontmoet, zijn vrouw Gail en hun zoon Seth. Leuk om te zien hoe zij hier leven en om hun verhalen te horen!

Het eerste weekend was het mooi weer met tempraturen boven de 35 graden! Die dag zijn we naar het strand gereden, eenmaal daar aangekomen kreeg ik een spoedcursus body boarden, best lastig.. maar toch een paar golven mee kunnen pakken :) later die dag aan de andere kant van het strand een hoge zandduin opgezocht en daar een paar keer met een board vanaf gegleden, was nog best hoog haha. (Zal kijken of ik een filmpje kan uploaden)

Een paar dagen later samen met Seth naar de bergen gegaan en hier offroad tracks in de bossen gereden. Rond etenstijd ergens ver van de bewoonde wereld een vuurtje gemaakt en 2 swags (1 persoons tentje) opgezet. Nog geprobeerd te vissen maar helaas niks gevangen. Vantevoren wat eten gekocht en dit lekker klaar gemaakt! Wat drankjes gedronken en de volgende dag weer een stuk gereden. Het begon rustig door een klein watertje van een meter diep maar even later een steil pad omhoog waarbij je denkt.. dat haal je niet! En het makkelijk lukte.. maar dan ook nog een soortgelijk pad naar beneden.. Hmmpff :")

Met de feestdagen op de stoep en het idee om niet al teveel geld uit te geven had ik voor een paar dagen een baantje gevonden. Berry picking in Garfield. In de brandende zon op je knieën aardbeien plukken.. gelukkig waren ze wel lekker!
En toch weer 250 dollar mee verdiend!

Met kerst weer de kampeer spullen ingepakt en in een dorpje 2 uur verderop meer familie ontmoet, hier ben ik 1e kerstdag goed doorgekomen met lekkere gerechten onder het genot van een drankje en leuke verhalen!
In plaats van 2e kerstdag hebben ze hier boxing day.. dit betekend dat alle winkels veel korting hebben maar je moet er wel snel bij zijn haha.

Oudjaar met 2 nederlandse backpackers een paar biertjes genuttigd in een cafe op Federation Square en later die dag een park opgezocht zodat we alvast een plaatsje hadden voor de drukte rond middernacht die nergens te vinden was. Met nog 2 hollanders rond kwart voor twaalf een betere plek opgezocht, en samen afgeteld naar het nieuwe jaar! Later die nacht een trein naar huis proberen te nemen en in plaats van anderhalf uur bijna 3 uur overgedaan :")

Zes uur later diezelfde dag opgestaan voor een brunch. En met de familie een mooie wandeling gemaakt rond Cape Schank, met het water dat tegen de rotsen aan sloeg kon ik daar best van genieten..
In de avond fish en chips gegeten en op de kade daar niet ver vandaan genoten van de zonsondergang :)

Een paar dagen later werd ik meegevraagt om de Great Ocean Road te rijden. Daar kan je natuurlijk geen nee tegen zeggen.. Een avond vantevoren de mensen ontmoet waarmee we samen de trip gingen beleven. 2 Indonesiers uit Medan en de bestuurder uit Melbourne.
De volgende ochtend om 5 uur opgestaan om aan te rijden.
Onderweg een prachtige weg door de bergen gereden met meerdere tussen stops waaronder: Bellsbeach, The Twelve Apostels en Lord Ard Gorge (foto's volgen) ;). Op ons eindpunt aangekomen genaamd Mount Gambier bekend van The Blue Lake. Een oude vulkaan die in de winter grijs blauw is en in de zomer perioden kristal helder blauw is gekleurd, wauw! :)
In de avond gebarbequed bij een aardig gezin en hier ook overnacht.

De volgende dag het stadje verkend en met de auto naar Mount Schank gereden. Weer een krater maar ditmaal zonder water haha. Een lange weg omhoog en op de top aangekomen besloten om via een smal paadje naar beneden te lopen. Best indrukwekkend die golf van bergen om je heen. Weer boven aangekomen nog een rondje om de krater gelopen en weer een lange weg terug naar de auto. Nog een duik in het zwembad genomen en met een heerlijke maaltijd achter de kiezen later die avond mijn bedje ingedoken :')

Woensdag helaas de laatste dag in Mount Gambier. Deze dag begonnen met een stuk hardlopen door het stadje. Bijna niet te doen want het was weer 38 graden in de middag..
Later die dag in de auto gestapt en anderhalf uur gereden om in het plaatsje Robe een duik te nemen in de oceaan. Een heerlijke pizza als avond eten en een ijskoffie als toetje. Weer terug gereden en die avond nog een spelletje gespeelt met mijn huisgenoten :p.

Vandaag terug gereden naar Melbourne (6 uur rijden) en een hostel geboekt voor de komende 2 nachten. Vanavond de tram gepakt naar St. Kilda en hier de straat met meer dan 10 gebaks winkeltjes bezocht. Met een pecannoot gebakje naar het strand gelopen en je raad het nooit... van een prachtige zonsondergang genoten. Een wijs man vertelde mij dat in St. Kilda de penguings na zonsondergang weer terug de haven in zwommen en op het strand waggelend hun nestje opzochten. Dit ben ik gaan bewonderen en de man had gelijk :p superleuk om te zien haha. De rest van de avond nog in het hostel gezeten en nu lekker in bed..

Bedankt lieve mensen voor het lezen van mijn verhaal.
Tot de volgende.. Halee!!

• 08 Januari 2015 - 17:31

Mama:

Hoi schat
    Je schrijft echt leuk en aan avontuur geen gebrek zo te lezen. Leuk hoor!!!
    Ben al weer benieuwd naar je volgende stukje

• 08 Januari 2015 - 19:04

Ian:

Klinkt als weer een mooi avontuur, waar ben je mee wezen rijden? Quad? Laro?

Tsjah, soms kom je dingen tegen die "normaal" lijken maar ineens niet meer zijn. 2e kerstdag is vrijwel alleen in Nederland ;-).

Veul plezier in ieder geval!

oh, trouwens al gehoord van Benji? Helaas heeft ie gisteren zn laatste adem moeten uitblazen :-(

• 08 Januari 2015 - 20:11

Marga:

Ik ben jaloers Leon !!!! Leuk om te lezen. Ik wacht alweer op je volgende bericht.
    Ga maar weer verder avonturen beleven. xx